27.02.2012

27.02.2012 kl.08:47 i Roma 2012   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

26.02.2012
kl.08:16

Da var jeg i Roma! Idag er planene å se blant annet piazza di spagna (spansketrappen) noe jeg ser frem til! I går smakte vi på italiensk pizza, og den var god! :-D men nå skal jeg ned å spise :-)

Bilde 1: alpene
Bilde 2: kysten på italia
Bilde 3: utsikten fra rommet
Bilde 4: piazza del popolo
Bilde 5: er ikke sikker.

26.02.2012 kl.08:16 i Roma 2012   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

25.02.2012
kl.00:16

Nå sitter jeg og er så og si 99% ferdigpakket. Alt som gjenstår nå er å pakke kameraveska og ta ipoden som står på lading der. Vi har skrevet ut alt som trengs og venter bare på at klokken blir 2. For da reise vi!

Tok bilde med iPhone'n siden jeg har pakket kamera :)

25.02.2012 kl.00:16 i Roma 2012   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

24.02.2012
kl.12:17

Rundt 2-tiden i natt drar jeg til Gardermoen for deretter å reise til Frankfurt (verdens 9. største flyplass!) i morgen tidlig! En snau time etter legger vi tyskland bak oss og flyr over Alpene og flyr inn i Italia. Vi lander på Leonardo Da Vinci flyplassen klokken 12.40 og tar deretter toget inn mot Roma, og hotellet vårt som skal være vårt hjem den neste uken! Hva som står på programmet i morgen er jeg ikke helt sikker på!

Flyplassen i Frankfurt!

Vi håper på å få sett en stor del av Roma, og serverdighetene som er der. Vi skal blant annet innom:

- Colloseum
- Forum Romanum
- Palatin Høgden
- Vatikanstaten (en hel dag der, hvor vi blant annet skal gå de 500 trappetrinnene opp i peterkirka)
- Pantheon
- Piazza Venezia
- Piazza Navona

Dette er bare et lite utvalg av det vi skal se!

Litt av det vi skal se i Roma. (tatt fra http://en.wikipedia.org/wiki/Rome)

Selvsagt har Italia mye mat og tilby!

Jeg har tenkt å smake blant annet: Pizza, lasagne, Conolli, Pasta Carbonara! OG ISKREM!

Pasta Carbonara

Jeg gleder meg så mye! Når jeg kommer hjem skal jeg legge meg i solariumet og prøve å jobbe litt med fargen. Etter det kommer pappa og plukker oss opp før vi skal tilbringe kvelden der. Kommer til å planlegge litt mer hva vi skal gjøre i morgen. Ellers blir det nok Smallville time! :D

13 timer og 44 minutter igjen!

> Hva skal du(har gjort) i vinterferien?

24.02.2012 kl.12:17 i Roma 2012   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

29.01.2012
kl.10:49

Om ca 4 uker drar jeg til Roma. Vi skal mellomlande på en av verdens mest trafikkerte flyplasser, nemlig Frankfurt airport! Så nysjerrig som jeg er måtte jeg selvfølgelig laste ned gratis appen demmers. Og det er nå jeg ser hvor stor den egentlig er..

Bare se på bildene!

29.01.2012 kl.10:49 i Roma 2012   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

05.01.2012
kl.23:30

Etter flere dager, timer og minutter med leting av både et fly og hotell som passer for oss har vi endelig fått bestilt Roma-turen vår! Vi må mellomlande, men etter min mening gjør det ingenting siden det er på Frankfurt Airport vi skal mellomlande. Så rask som jeg er på å søke opp hvor stor flyplassen er kunne jeg ikke dy meg etter å se etter Starbucks. Gjett hva? Mellomlandingen er på 1 time, og DE HAR STARBUCKS! Vet akkurat hvor jeg skal tilbringe tiden min!

Ellers fikk vi nokså sentralt hotel. Nokså nærme Colloseum og heller ikke så langt unna Fontana Di Trevi, Piazza Di Spagna og Pantheon. Etter vi hadde bestilt i går tok vi også å koblet opp pappa sin pc opp mot TV'en for å søke opp steder som vi vil besøke. Må si jeg gleder meg utrolig mye! Roma ser ut som en my finere by enn det jeg hadde trodd! Så mange åpne, fine plasser! Gleder meg også til stå på Petersplassen å se Peterskirka. Vi skal også gå opp de 500 trappetrinnene for å få den ultimate utsikten over Vatikanet og Roma. Åh! Jeg vil pakke kofferten min nå og reise! Må nok vente syv uker... De må virkelig gå fort!

Piazza Di Spagna - også kjent som Spansketrappa :)

>Har du vært i Roma før?

05.01.2012 kl.23:30 i Roma 2012   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

Velkommen til min blogg! Tusen takk for at du valgte å stikke innom her, det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen et spor før du drar igjen. Legg meg gjerne til som venn på blogg.no.