29.12.2011
kl.16:34

Da jeg våknet om morgenen den 26. februar 2010 hadde jeg en spesiell følelse. På denne dagen skulle jeg tilbringe nesten hele dagen på skolen bortsett fra siste time. Da skulle jeg møte Siv-Eline, pappa og Grete ved Vinstra hallen. Da klokken nærmet seg halv tre sa jeg ha det til mine venner og tenkte "endelig skal jeg vekk fra Norge!" Jeg kom til hallen og satte meg i bilen. Nå skulle vi kjøre til Rygge flyplass. Det ble en lang tur og vi stoppet underveis for å få noe å spise. Det ble mørkere og mørkere og vi kjørte forbi Oslo og plutselig så vi skilt om Rygge flyplass.

Jeg fikk sjokk da jeg så hvor liten den var! Jeg, Siv og Grete gikk av bilen så pappa skulle få parkert. Vi ventet inne i hallen og jeg og Siv-Eline fant ut at vi skulle sitte litt på nett siden vi fant en "datamaskin" Vi fikk sjekket inn bagasjen vår og gikk opp til 2. etasje til noen sikkerhetskontroller. Vi fant fort taxfreen og kjøpte litt mer godteri enn planlagt. Når vi endelig kunne stige ombord på flyet fikk vi vite at vi kunne bestemme hvor vi ville sitte. Vi fant en vindusplass og plutselig kunne vi ta av. - vel ikke riktig enda. De måtte vaske flyet for en eller annen grunn, men så fort de var ferdige med dette trillet vi avgårde kjempefort og vi forlot Norsk jord. Under flyturen kjøpte vi vann så vi kunne ha noe å drikke på turen. Vi filmet en god del og så vi ut av vinduet så vi små og større byer i England. Men så vi enda lenger frem kunne vi se det lyste opp. Det var ikke i tvil en gang at dette var London.

Vi landet på Stansted Airport ved 23.55 tiden (om jeg ikke husker feil) gikk ut og hentet koffertene våre og fulgte etter bølgen og kom ned til togstasjonen. Vi ventet i ca 10-15 minutter før Stansted Express kom og som skulle føre oss inn til London. Jeg sa ved Grete som sa hun var sliten, at jeg ikke var trøtt i det hele tatt. Gjett en gang hvem som sovnet først da vi kom på toget? Jo.. Det var meg. Da jeg våknet så jeg masse hus og tenkte "JEG ER I LONDON!!!!". Litt senere stoppet vi på Liverpool Street Station. Vi lempet ut koffertene våre gikk ut på stasjonen og kom ut og så dette:

Dette er et av de tre første bildene jeg tok fra London! Vi skaffet oss taxi og jeg kunne ikke fatte at pappa skulle til å sette seg der føreren satt før jeg kom på at de kjører på feil side i England. På turen til hotellet fikk vi sett utrolig mye. Vi så Big Ben, London Eye, Buckingham Palace og Harrods. Vi kom til hotellet rundt klokka tre og fikk sjekka inn. Første natta måtte jeg og Siv-Eline bo på enmannsrom siden alle andre var opptatte.

Så da var det å sove og våkne opp til neste dag!

29.12.2011 kl.16:34 i Reisedagbok: London   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

Velkommen til min blogg! Tusen takk for at du valgte å stikke innom her, det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen et spor før du drar igjen. Legg meg gjerne til som venn på blogg.no.