24.07.2012
kl.01:45

Jeg har alltid likt å planlegge, utforske og se alle muligheter jeg har foran meg. Neste sommers ferie er ikke et unntak. Jeg har tenkt frem og tilbake. Jeg vil være borte lenge, og oppleve en hel del. I starten tenkte jeg på å melde meg på rundtur i Mellom-amerika. Det høres utrolig spennende ut! Jeg har også hatt lyst til å reise dit lenge - men da jeg så flybillettene ble det i det meste laget. Maten var dog heller ikke inkludert noe som satte en stopper for turen (men en dag skal jeg!) Jeg tenkte da videre at jeg kunne reise til Los Angeles i 3 uker, men det ble også litt i det dyreste laget - og vanskelig å få med seg noen. Sydentur visste jeg jo hele tiden kunne være en mulighet - men ville i mitt tilfelle bli litt "kjedelig" dessuten har jeg planer om å dra i påskeferien om det går! Så da tenkte jeg feriehus i Spania - Da kunne jeg reist til Alicante, Barcelona og lignende for å opplevd både by og strand... Helt til jeg oppdaget at mine tideligere klassekamerater Frøydis og Aebykier er på interrail i Europa. Jeg begynte å søke mer på dette og tenkte dette kunne passe meg utmerket! med et pass på 1 måned kan jeg ta hvilke som helst tog i Europa (noen unntak) og jeg kan oppleve kjempemye! Nå kan min drøm om Paris og den franske riveria bli oppfylt!

Så var det reiserute. Jeg er jo en person som vil alle steder - men er fleksibel og vil gjerne kunne stoppe på steder jeg minst ventet at jeg skulle stoppe.

Men en rute jeg gjerne ser for meg er:

Amsterdam - Brussel - Paris - Madrid - Barcelona - Den franske riveria - Monaco - Sveits (besøke en venn av meg!) - Venezia og kanskje Praha.

Amsterdam

Alpene

Venezia

Praha

> Har du vært på road trip før?

24.07.2012 kl.01:45 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

18.07.2012
kl.23:16

Når jeg nå sitter i sofaen og tenker på hva som har skjedd siden sist jeg blogget har jeg egentlig en hel del å fortelle, flaks for dere har jeg noen bilder også! Nå som vi ikke har sett bare blå himmel og sol på veldig lenge har humøret mitt senket betraktelig. Jeg skulle jo jobbe med fargen til jeg reiser til Tyrkia! Jeg skal jo egentlig ikke klage når jeg faktisk ligger i 40 grader om 20 dager! Håper bare det går fort!

Jeg har også vært i Åsgårdstrand og på tusenfryd (regna ned..) vært på Lillehammer og gjøvik på shopping og kino! Den nyeste Spider-man filmen var kjempebra! Vil anbefale den! Det var jeg, Siv-Eline, Sondre og Andreas som reiste og vi så den i 2D. Noe som ikke gjorde meg noe da jeg ikke er så fan av 3D! Ellers driver jeg å søker etter sommersanger vi kan høre på for å få litt sommerfølelse, så SKRIK UT!

Orker jeg blir det nytt design snart også! er ikke sikker om jeg skal prøve meg på å lage et selv eller om jeg bruker et gratis design! I allefall skal det bli ny header!

Alle bildene er tatt i Åsgårdstrand.

18.07.2012 kl.23:16 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

03.07.2012
kl.00:24

Hei!

På torsdag tok jeg bilen for å se en liten del av Norge! Jeg hadde fri fra jobb og det var fint vær så jeg tenkte at dette ville være en fantastisk dag å ta bilder! Jeg startet bilen klokken 10 på 7 og hentet en kamerat av meg før vi reiste strake veien til vestlandet. Grunnen til at jeg valgte vestlandet er av mange grunner: jeg syns fjordene er så vindunderlige og fantastiske.  Det er rett og slett vakkert!

Reiseruten ble:
Vinstra -> Lom -> Bismo -> Strynefjellet -> Stryn -> Strynefjellet -> Geiranger ->  Eidsdal -> Nordal -> Eidsdal -> Vestnes -> Molde -> Atlanterhavsveien -> Molde -> Trollveggen -> Kvam -> Vinstra

Her kommer noen bilder fra turen:

På tur ned fra strynefjellet

'Cause I'm free!

Må jo smøre seg inn med solkrem.

Helt nydelig..

.. Vår første ordentlige stopp! STRYN.

Måtte jo ha softis :)

Det er lov å late seg etter lang biltur!

En av Moods Of Norway butikkene i Stryn - Måtte jo handle litt der også.

Ble jeg som måtte sitte foran rattet på denne turen :)

Strynefjellet - på tur mot Geirangerfjorden!

Det var faktisk ikke kaldt.

Etter en stund kom vi til Geirangerfjorden. Så fint som det var der!

... Men Geiranger var LITE. trodde det var en by jeg.

Costa Luminosa :)

Fornøyd turist :)

Så var det å bestemme seg for om man skulle dra til Åndalsnes eller ta en avstikker for å kjøre atlanterhavsveien... Det ble sistnevnte! Her er fra Eidsdal!

Så skulle vi reise mot Molde og Kristiansund da. Tror vi kjørte feil vei, vi skulle visst være med på ferga som jeg tok bilde av på bildet over...!

Ser virkelig ut som at noen har tatt et bitt av fjellet!

På fergen fra Vestnes til Molde. Må tilfløye at jeg overrasket "tremenningen" min som bor her! så vi slo av en prat - koselig!

Vi kom riktig nok for sent til å shoppe i Molde - men det så virkelig ut som en fin by!

Dette var virkelig oppturen med turen! Vi rakk til Bud og atlanterhavsveien da det var solnedgang!

Så nydelig!

Meg med solnedgangen i bakgrunnen.

Atlanterhavsveien!

Atlanterhavsveien.

Trollveggen!

Jeg kom hjem klokken 08.00 morgen etter og møtte mamma ute på trappa. Det ble riktignok ikke mye prat da jeg masjerte rett i seng etter et par ord som "Hei, trøtt, natta"!

Dette er absolutt en tur jeg vil anbefale alle der ute! Det var en kjempefin tur - og morsom tur! Jeg fikk også testet ut hvordan det er å kjøre så mye på en dag - og for en som er glad i å kjøre bil er ikke dette noe problem! Gleder meg allerede til neste tur. Har i grunn veldig lyst til å reise til Nord-Norge men man får se! Idag snakket jeg med Siv-Eline om en Eurotrip, noe jeg har drømt om lenge, men jeg synes det kan være en fordel å få litt mer kjøreerfaring først før man drar ned til Monaco! But one day.... One day!

HUSK Å STEM PÅ MEG HER (for å vinne en reise til USA - noe jeg har drømt om siden jeg var 8 år!)

03.07.2012 kl.00:24 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

29.06.2012
kl.22:10

I mange år (ja faktisk fra da jeg bare var 8 år!) har jeg drømt om å reise til USA! Da jeg nå fant ut at det fantes en konkurranse som kunne gi meg akkurat denne muligheten fant jeg ut at  alt jeg trenger er stemmer.

Mange ønsker å reise. Jeg kan si det at på ungdomsskolen så ble jeg sett på som en USA-freak på grunn av at jeg tilbringte så mye tid med å søke opp USA-reiser og var en mester innen USA-geografien. Jeg drømte fremdeles å kunne tilbringe et år på High school der, men da økonomien ikke strakte seg til det ble jeg knust. Jeg angrer den dag i dag at jeg lot denne muligheten gå fra meg.Nå når jeg nå blir student og må flytte hjemmefra blir det vanskligere for meg å kunne reise. Så jeg håper at alle kan ta seg 2 sek å stemme på mitt bidrag til denne konkurransen - og jeg setter pris på hver enkel stemme! :)

STEM HER.

29.06.2012 kl.22:10 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

01.06.2012
kl.00:06

Jeg har lenge vært bestemt på at jeg skal til syden i sommerferien, og for ikke så lenge siden begynte jeg og en gjeng å snakke om akkurat dette. Etter å ha sett på hotell på hotell til en rimelig penge fant jeg noe tilbud på ving sine sider. Dette førte til at vi så fort som råd bestemte oss for at nå må vi bare slå til. Så idag satte jeg meg ned og bestilte sydenturen vår! Så den 7. august drar vi til Alanya! Jeg gleder meg så mye!  Jeg har vært i Tyrkia før, men da var jeg i Kemer. Har mer tro på Alanya da jeg er nokså kresen på strand (DET SKAL VÆRE SAND!), da det var steinstrand og sand m/stein i Kemer. Ellers skal august visstnok være den varmeste månenden i året! Så det kan bli spennende. Jeg gleder meg utrolig mye i allefall! Har allerede planer om hva vi skal gjøre og hva vi skal prøve!

>Har du vært i Alanya?

01.06.2012 kl.00:06 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

18.04.2012
kl.07:40

Da sitter jeg og Nina ved gaten vår på Gardermoen! Gleder oss skikkelig mye til å fly nå!:-D

18.04.2012 kl.07:40 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

16.04.2012
kl.23:16

Nå er det svært lenge siden jeg har skrevet her! Så jeg tenkte at jeg fikk stikke innom en tur. Det har skjedd utrolig mye siden sist jeg oppdaterte. Nå har jeg og Nina bestilt alt av flybilletter hotell, togbillett og konsertbillett! Så nå er vi klare for vår første utenlandstur alene! Vi skal til København for å se We the kings og Simple Plan! Jeg kjenner jeg blir helt i 100. Bare med tanke på at vi skal reise alene og at vi skal kjøre fly og på konsert! Jeg skal på starbucks og så mye mer! jeg gleder meg så mye! :D Drar natt til onsdag!

Så da kommer det nok en oppdatering da jeg er hjemme igjen! Det er gratis nett på hotellet vi skal sove på, så kanskje jeg oppdaterer!

PS: Jeg skal legge ut Roma bildene også, men ikke nå.

16.04.2012 kl.23:16 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

21.02.2012
kl.11:45

Jeg er så klar for å reise til Roma nå! Selv om jeg drar herfra natt til lørdag begynner jeg å føle at det nærmer seg veldig. Været der nede har også blitt mye bedre også. Det er jo ikke lenge siden det snødde der nede!

Det har også skjedd overbooking på hotellet vårt - så vi må bytte. Det er synn i grunn, siden vi bodde kjempesentralt og nå blir vi litt ovenfor vatikanet. Men til gjengjeld får vi et bedre hotell, med internett, boblebad og masse palmer rundt oss.

Piazza Di Spagna!

Pasta carbonara!

Italienerene er kjent for isen sin - og av alle mulige sorter! Gleder meg utrolig mye til å smake!

> Har du vært i Italia før?

21.02.2012 kl.11:45 i Reise   5 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

Måtte bare kjøpe!

Starbucks !

Utover promenaden

En by/tettsted i Tyskland vi kjørte forbi

BULK!

Utover Kiel

Meg utenfor den ene butikken

Promenaden

Starbucks!

Frappuccino Caramel Cream - Starbucks

bestemor, meg og bestefar i kiel

Meg og Kennet

meg.

i Tyskland!

Litt hulter i bulter, men må si at denne turen var super! :D Nå må jeg bare få pakke ut av kofferten før jeg stikker til Roma på lørdag! :D

>Har du vært i Tyskland eller Roma før?

20.02.2012 kl.15:58 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

14.02.2012
kl.22:16

Siden jeg drar til Tyskland torsdagsmorgen benyttet jeg anledningen til å pakke idag! Gleder meg kjempemye! Drar med color fantasy til kiel.

14.02.2012 kl.22:16 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

30.01.2012
kl.21:01

Nå har jeg fått bestilt Kiel-tur om 2,5 uke! Gleder meg så mye! Jeg drar sammen med Bestemor, Bestefar, Siv-Eline og Kennet!

Når jeg kommer hjem er det bare en uke til jeg reiser til Roma også! Herlig!

> Skal du ut på noe i løpet de neste månedene?

30.01.2012 kl.21:01 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

29.12.2011
kl.16:00

Tenkte jeg skulle skrive en reisedagbok fra der jeg har vært på ferie. Den første reisen jeg vil fokusere på er London! :)

29.12.2011 kl.16:00 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

27.12.2011
kl.19:18

Dette må være en av de beste julene jeg noensinne har hatt! Som julegave fra Siv-Eline fikk jeg todagers cruise med Color Line til Tyskland så vi reiser til Kiel i løpet av januar/februar! :D Gleder meg skikkelig, det skal bli så kos å dra på tur sammen med henne igjen! London var jo en suveren tur!

Idag har jeg også pakket opp gavene mine fra pappa sin slekt. På slutten sa han "Ja, og om du vil kan du bli med til Roma og jeg betaler for eksempel halve turen" Så da skal jeg til ROMA i vinterferien! :D

Så da skal jeg altså ta med min superfine koffert som jeg fikk av mamma og stefaren min til jul på tur :D Gleder meg!

> Har du vært med Color line Magic/fantasy før?
> Har du vært i Roma før?

27.12.2011 kl.19:18 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

17.08.2011
kl.09:34

Vi var først på tusenfryd (hadde ikke med kamera siden jeg kom dit for å kjøre berg og dalbaner (noe som ikke egner seg sammen!) Etter det reiste vi på hotellet deretter på Peppes.

Neste dag var vi på slottet (fint!) og i karl Johan. Fikk handlet meg noe! Vi var også i regjeringskvartalet og la på blomster ved domkirka...

Rosene jeg tok på..

Robin i slottsparken

Slottet.

Store ødeleggelser...

...

Nå er det igjen bare 5 dager igjen til skolen begynner igjen, og jeg begynner å bli klar.

17.08.2011 kl.09:34 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

12.08.2011
kl.08:53

Ohyeah! hadebra!

12.08.2011 kl.08:53 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

27.07.2011
kl.18:43

De siste dagene har jeg begynt på alvor å tenke at om ikke så altfor lenge fyller jeg 18 år. Da kan jeg kan bestemme over meg selv uten å tenke på annet enn økonomien. Jeg kan også så fort jeg fyller 18 år sende inn søknad om jobb i den norske paviljongen i Epcot, Florida også, så håper det beste!

Når man først er myndig er det ikke rart man vil reise. Det var nettopp dette Charlotte nevnte i går da vi satt på senteret; Det hadde vært morsomt med en vennetur!" Vi snakket mye om det, hvor, når, hvem. Det blir mest sannsynlig i påsken vi drar, men vi vet enda ikke hvor! For øyeblikket ser det ut som det blir Gran Canaria - Playa Del Inglès. Det hadde vært så koselig å reist på vennetur før man stikker avgårde til andre siden av jordkloden for et år. Ikke minst få litt sol og varme på kroppen (noe vi ikke har sett så mye til denne sommeren her...) Det blir så morsomt om dette faktisk blir, ikke minst koselig!

Noen bilder fra Playa Del Inglés:

Stranda

Playa Del inglès

En av 3(?) shoppingsenter der!

Aqualand i Maspalomas ^^,

Hard Rock Cafe!

Nightlife

> Har du vært på Gran Canaria før, evt Playa Del Inglès? Hva syns du?
> Har du noen tips?
> Anbefaler du noen av de andre øyene? (Vi er ute etter fin strand, sol, shoppingmuligheter og litt nattliv!)

27.07.2011 kl.18:43 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

10.01.2011
kl.17:48

Ok, dere trenger ikke å gjette allikevel... for jeg greier ikke å holde meg:  JEG SKAL TILBAKE TIL LONDON!!!!!

Ååååh! Som jeg gleder meg allerede! Byen er helt sjarmerende med sine undergrunnsbaner, attraksjoner og shoppinggater! Skal kjøpe alt som heter julegaver og lignende der, siden det blir i høst. Så jeg har nok med tid til å spare penger, men lang tid å vente, men hvor mye jeg gleder meg! H-E-R-L-I-G!

>Har du vært i London før?

10.01.2011 kl.17:48 i Reise   8 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

18.11.2010
kl.08:26

Dere vil ikke tro det. Vi er den FØRSTE klassen helsesøstera har besøkt fordi ei klasse er for stille. Det er ikke tull en gang. Vi er 8/9 elever i klassen, og vi er egentlig en gjeng med mange sjenerte folk som ikke sier noe. Heldigvis (for min del) har dette gjort så jeg er noen lunde litt mer frempå, men ikke så mye.

Så nå idag skal jeg og 2MKB til Lillehammer for å bowle og spise på peppes. For å få opp støynivået litt! Tror det vil bli en veldig koselig tur! På bussturen dit kommer jeg, Nina, Linn og kanskje Yngvild til å spille kortskalle (vi spilte det i mediekommunikasjonstimen i går faktisk; med læreren!) så det kommer til å gå veldig fort.

Nå har vi igjen bare litt av engelsken, norsktimen og en time med webdesign så reise vi, og er ikke hjemme igjen før ved 5-tiden :)

Fuuun.

18.11.2010 kl.08:26 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

31.10.2010
kl.13:15

..Å bare satt seg på det neste flyet hit?

Playa De Las Amèricas - Tenerife

Har du vært der før?

31.10.2010 kl.13:15 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

12.09.2010
kl.00:48
12 timer i bil, x antall timer på "land", x timer med prat. Jeg er hjemme fra sverige t/r. Pappa kjøpte seg bil i Halden (trans AM) så ble det svensketur etter det. Jeg kjøpte meg ikke så mye siden jeg levde på besteforeldrene mine sine penger (tusen takk!) så jeg kjøpte meg en tunika, The Final Frontier (nyeste albumet til Iron Maiden), godteri og TIGI hårspray.

Nå er jeg trett og sliten, men er ikke helt sikker på om jeg kommer til å legge meg riktig enda!

12.09.2010 kl.00:48 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

11.09.2010
kl.04:45

Reiser til Sverige nå : )  Adios! :)

Har du vært i Sverige i år?

11.09.2010 kl.04:45 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

10.09.2010
kl.23:41

I morgen stikker jeg til Sverige, eller rettere sagt reiser jeg klokka halv 5 i "morgen tidlig" så må opp om 4 timer, så det er litt weird at jeg faktisk er oppe nå, men har vært på besøk, og MÅ laste ned og legge flere sanger på Ipod'en min.

Såååådaaa, bloggest vi :)  Natta^^

ohyes<3

10.09.2010 kl.23:41 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

30.08.2010
kl.21:03
Her er bildene fra da jeg var i Bergen 10-12. august! (grunnen til at disse ikke er blitt postet før er fordi jeg trodde minnekortet var ødelagt)

Hella

I just have to^^

Norsk båt, svensk tekst (Y)

Fint!

Bryggen

Inne

Inne i husene på brygga

Der cruice skipet "MCS" la seg til.

Bergen festning

BERGEN!

Hei Eddie..

haha søt liten bil.

En gigantisk kloss.

Fontene ^^

Flashback fra Finland ja!

Iron Maiden <3

Har du vært i Bergen før?

30.08.2010 kl.21:03 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

29.08.2010
kl.17:15

Kan si det selv at jeg har vært i 10 land (Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Storbritannia, Spania, Tyrkia, Bulgaria og Hellas) Så da er det dere jeg spør!

HVILKE LAND HAR DU VÆRT I?
HVA ER DITT FAVORITTLAND?

29.08.2010 kl.17:15 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

14.08.2010
kl.07:36

Da reiser jeg til Oslo! om ca 6 timer befinner jeg meg på Color Magic på tur over til Tyskland! men først har jeg en 3,5 timers kjøretur foran meg, men da er jeg utstyrt med MP3, mobil og to bøker + jeg kommer til å sove så da går det vel fort tror jeg :)

Ha en fin helg! og lykke til på skolen dere som begynner mandag!

14.08.2010 kl.07:36 i Reise   3 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

13.08.2010
kl.23:12

I morgen drar jeg til Kiel med Color Magic! Gleder meg mye!

ColorMagic_CL2.jpg image by JGR_2009

Så da blir det ikke blogging før mandag kveld!

Har du vært på Color magic eller fantasy?

13.08.2010 kl.23:12 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

10.08.2010
kl.23:19
Nå har jeg nettopp kommet frem til Bergen! Vi reiste fra Vinstra ca 14, og stoppet ikke før på sognefjellet. Jeg øvelseskjørte, og kan si det med en gang at det er en utfordring å komme seg ned! For det første; når du ikke har kjørt så utrolig mye, og du ikke takler helt dette med klutch og giring, blir det en utfording! Til slutt kan jeg si det at jeg kom meg gjennom det, og ikke en ENESTE bulk på bilen! Har faktisk blitt bedre i å gire, bremse og starte bilen...!

Eneste "ulempen" vi fikk var at dette var en annen rute med ferje. Vi kom akkurat for sent da en ferje tok av, og hva var det ikke jeg fant ut på GPS'en da? Jo, det var den ferja vi skulle ta. Det ble jo bra uansett, 40 minutter å strekke seg på beina (hadde tross alt vært i bilen i 4,5 timer...) Så tok jeg noen bilder (som dere kan se under) (dessuten var jeg bare 0,5 mil i fra der jeg var på leirskole i 7. klasse!)

Nå skal jeg snart sove, siden utsjekking er klokka 10, så skal vi ned i Bergen i morgen, og da blir det også konsert!

Så utrolig fint!

Hella! Her tok vi ferje til Dragsvik da vi skulle på leir, men denne gangen skulle jeg til Vangsnes..

Fjorden innover for båtene (om dere skjønner)

Meg!

Måtte bare ta bilde av rosene!

Norsk båt, men med svensk skilt (Y) great!

Hva har du gjort idag?

10.08.2010 kl.23:19 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

10.08.2010
kl.13:12

Da drar jeg til Bergen!

Iron Maiden konsert i morgen!

10.08.2010 kl.13:12 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

06.08.2010
kl.17:39
Etter fem dager på hytta har jeg nå kommet ned igjen. Har øvelseskjørt hver dag (uff da..) , spilt mye kubbespill, og ikke minst spilt mye kort. Det var utrolig godt å komme på hytta, og slappe av (ikke at det er så mye stress her..)

Vi spilte mye, mye kubbspill.

Vi var på "fiske" en dag (søskenbarnet mitt fiska.)

Ei bu ved der vi var.

Meg.. Ser hvem som skal farge håret sitt mørkere i allefall.

Fint vær var det også.. Eller ikke.

Den var ny. Så de da vi gikk tilbake.

Har hatt det kjempefint der, og skal nok snart oppå igjen! men nå er det Bergen neste uke, så Tyskland!

06.08.2010 kl.17:39 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

16.07.2010
kl.00:51
Som sagt skulle jeg egentlig til Tyskland etter jeg hadde vært på Iron Maiden konsert, men siden det er fullt, må vi bare bestille så fort noen avbestiller. Vi kan faktisk reise så tidlig som neste uke! Nå er det bare passene som må komme litt kvikt, samt lønna fra festivalen (i grunn har jeg ikke sjekka, men forventer det heller ikke at jeg har fått det enda)

Jeg gleder meg! Det er noen år siden sist jeg var på "båttur" så det skal bli morro, samt jeg kommer til å handle godteri på tax-freen så mye at jeg er bollerund før jul...

Noen som vet om de selger Ipod på Color Magic eller Color Fantasy?

16.07.2010 kl.00:51 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

05.07.2010
kl.22:00

Ohyes! men jeg vet ikke når. Det blir trolig etter jeg har kommet hjem fra Bergen (Iron Maiden konsert) i august! Gleder meg! Vi skal ta båten over, være i Tyskland noen timer, så ta båten tilbake igjen. Det blir enten Color Magic eller Color Fantasy vi skal reise med. Gleder meg! :D

Taxfree shopping, Perfume & Cosmetics på Color Fantasy og Color Magic Taxfree Shopping, Taxfree Market på Color Fantasy og Color Magic

Aqualand på Color Fantasy og Color Magic

.. og tusen takk Siv-Eline <3

05.07.2010 kl.22:00 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

03.07.2010
kl.23:22

Her kommer filmsnuttene fra London! Kommer mer også, men vet ikke når. Dessuten: jeg filmet med mobilkamera og litt med kameraet mitt, men dårlig kvalitet...

London Eye.
Filmet første dagen vi var der (tror jeg)

Trafalgar Square:

03.07.2010 kl.23:22 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

03.07.2010
kl.02:34
...Videosnutter fra London! så følg med!

I just love this city <3

03.07.2010 kl.02:34 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

01.06.2010
kl.23:07
....the time Siv-Eline and I had in London...

Sykt hvor mye man kan savne et sted. Jeg har aldri savnet et land eller en tur så mye som denne. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på London, og vil tilbake. Ikke så rart heller når ei blid sprudlende jente som Siv-Eline var med! Tenk tilbake Siv-Eline på alt det morsomme vi gjorde! (stikkord: potetgull, mind the gap, we are going underground)  Det var uansett en koslig tur, og må gjentas!

Uansett vil jeg takke deg Siv-Eline; Du lytter, du hjelper, du er der og har vært utrolig støttende i denne "mindre-glade" perioden min! Jeg er kjempeglad i deg <3 og du må vite, skjer det noe,  så er jeg her for deg også 8)

01.06.2010 kl.23:07 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

29.05.2010
kl.22:55
Nå har jeg kommet hjem etter en utrolig hyggelig dag med Charlotte. Tankene mine som preget meg mye i går bare forsvant og vi har hatt det kjempekoselig! Trodde jeg skulle shoppe mer, men fikk handlet en del uansett, faktisk bare klær!

Byporten

Meg og Charlotte

Oslo city.

Operaen.

DET JEG KJØPTE MEG:

Alle bildene ville visst være blå...

Hva har du gjort idag?

29.05.2010 kl.22:55 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

29.05.2010
kl.07:45
Da drar jeg og Charlotte til Oslo for shopping og skikkelig "girls just wanna have fun" !
Kommer igjen i kveld, så det blir t/r, men uansett: Det blir koselig!

Ikke mitt bilde, men er ikke sikker på om jeg har mine egne operabilder på denne PC'en.

29.05.2010 kl.07:45 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

10.04.2010
kl.00:24
Jeg savner London utrolig mye! Etter å ha vært hjemme i Norge i over 1 måned poster jeg bildene, men først vil jeg nevne noe av det jeg savner med London..:

- Starbucks!
- Lage potetgullskål av dyneteppe (vi er flinke Siv^^)
- Sprenge potetgullpose så det flakser over rommet.
- Det rotete rommet vårt.
- Jeg og Siv tar undergrunnen alene til Westminster ( tar feil, må tilbake, undergrunnslinje stengt, omvei, fremme)
- Shopping for alle pengene!
- Sitte oppe til langt på natt å bare snakke
- Være på tur med Siv-Eline!
- Mind the gap, mind the doors, mind your head, mind the step... Og da også Undergrunnen!
- Kaste ball rundt om i Hamleys (lekebutikken)
- Selve byen!!!

Her er bildene:

Jeg og Siv foran Big Ben med en dobbeltdekker!

Big Ben, ei bro, ei due

Oppe i London Eye

Houses of Parliament, - imørket.

Buckingham Palace

haha... Vi pleide å tulle med å ha denne ute, men det ga resultater, siden
vi ikke fikk oppredde senger en dag...

Et egg for 7000kr på Harrods.

Siv-Eline og meg på flyet.

Hyde Park.

Grete og Siv-eline på brua ved Big Ben

Hyde Park

I <3 London t-skjorta mi

London Eye

Platform 9 3/4

Millenium Bridge.

Please. Mind The Gap.

Musikalen vi var på: Les MIserables.

Oppe i London Eye

Jeg og Siv med Big Ben i bakgrunnen

Jeg og Siv-Eline på Hard-Rock cafe.

Hyde Park.

Peter Pan statuen.

Verdens stusligste rundkjøring.

Westfield (3. største shoppingsenteret i Storbritannia!) GIGASTORT

Siv-Eline tar bilde (ikke det eneste bilde der jeg tar bilde av at hun tar bilde..)

NAM!!

St. Paul

Telefonkiosker.

Tower Bridge.

Tower Bridge om kvelden.

Tower of London med Tower Bridge i bakgrunnen

"gata" ved Tower of London.

Westminster Abbey

SHOPPING = ROT

Vi var på talkshow (Madame Tussauds)

Trafalgar Square!

We are going underground!

Royal Albert Hall.

Siv-Eline og meg viser frem steinen, eller noe. Med påskeegget i bakgrunnen<3

Jeg tok rundt 1100 bilder da jeg var i London. Dette var rundt 40-45. Har mye mer, og mangler en del bilder også. Savner London utrolig mye! Vi MÅ sammen på tur flere ganger Siv-Eline!

PS: hva syns dere?:)

10.04.2010 kl.00:24 i Reise   7 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

07.03.2010
kl.03:39
Ja, nå har jeg kommet hjem, etter å vært i London siden sist fredagsnatt. Har hatt en kjempefin tur, og kommer til å skrive mer om turen, men ikke nå. Skal se på litt bilder, få samlet alle bildene (jeg brukte 3 minnekort + mobil) og jeg må få bilder av Siv-Eline også.

Har en ting å si, og det er: Jeg vil tilbake, men hvor godt det skal være å se venner igjen, så savner jeg broren min også da^^

07.03.2010 kl.03:39 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

02.03.2010
kl.21:57
Naa sitter jeg paa hotellet! Har hatt det kjempefint til naa, og vil ikke hjem! Reiser hjem lordag, saa dette blir nok den eneste dagen paa dataen naar vi er her. Tror jeg. Har sett ganske mye, men siden jeg har vert stromtom paa kamera osv, maa jeg naa ta bilder med pappa sitt kamera, saa legger inn noen bilder fra det kameraet. Mer oppdatering vil komme da jeg kommer hjem :)  Haaper dere i Norge har det bra, det har jeg !

Fant ut naa at jeg har bare det minnekortet fra idag, saa blir ikke mange bildene (siden jeg bytta) men mer blir naar jeg kommer hjem.

Dette gaar tregt, saa jeg dropper det. Har igjen 5 minutter og det er ikke lenge...

02.03.2010 kl.21:57 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

26.02.2010
kl.21:37

Nå står  jeg  og siv-Eline  på flyplassen.  Vi er kjempeflinke til å skrive på dene maskina her. Vi var  på  en samme en før vi fikk sjekkt inn, ogg  gjett hvem som brukte  10 innutter på å skrive noe?   JODA, DET VAR meg. sorry for  hemmis skrivving, men sånn  gårr  ddet.  Vi  har  ogs handlet  en del på taxfree, men la  ttilbake noe, resten av shoppinga gåår   til London!

fLYEET GGGÅRR   OM 1 TTIME GG vvi skal strakks ombord  :)  GOOD  BYE NORWAY. HELLO LONDON!

KLEMS  FRA VERONIKA OG  SIV-ELINE ! :)

26.02.2010 kl.21:37 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

25.02.2010
kl.23:04
Ja, jeg snakker om kofferten min! Jeg har sykt lite med, men ikke så rart heller, siden jeg har 7,5 dager å shoppe på i London (JA, vi skal gjøre andre ting også, men må regne med å kjøpe noe hver dag!)

Uansett, jeg kommer til å ta kjempemange bilder når jeg er der, jeg kommer til å kjøpe en del, jeg kommer til å kose meg skikkelig! REISEFEBER PÅ HØYT NIVÅ!  Aner ikke hvordan det blir med blogging der borte, men det får vi se på.

Må bare minne dere på at på denne tiden i morgen sitter jeg og Siv-Eline på flyet og gomler i oss toblerone^^

Kofferten som jeg skal ha med.

Idag var jeg forresten på konsert hvor broren min spillte, og noe venner av meg (og mange andre) Det var bra! :D  STOLT STORESØSTER^^  Kunne fortalt mer, men nå skal jeg legge meg!

25.02.2010 kl.23:04 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

24.02.2010
kl.22:48
Siv-Eline vært her med kofferten sin og passet sitt, så nå har vi fått registrert oss på flyet! Ser virkelig frem til å reise nå. Har jo tenkt å reist til London siden oktober, og det ble klart at Siv-Eline skulle være med i tidlig i januar! Må ta meg en time fri fredag, siden vi reiser da. Flyet går ikke før klokka halv 11 om kvelden, men siden vi skal til Rygge, så tar det lenger tid enn om vi bare skulle reist til Gardermoen. Vekk fra Norge, og hei til Storbritannia!

Hva skal du/har gjort i vinterferien?

24.02.2010 kl.22:48 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

17.02.2010
kl.20:51

Endelig kan jeg begynne å følge med på hvordan været blir i London da vi reiser dit! Det er jo ikke sånn at dette stemmer helt 100%, men kan regne med at det er 10-15 grader varmere der! og det er noe man VIRKELIG kan se frem til!

17.02.2010 kl.20:51 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

12.02.2010
kl.14:06
Nå er det bare to uker igjen til jeg og Siv-Eline drar til London! Gjett om jeg gleder meg! Blir utrolig godt å dra fra Norge for en stund! Det skal bli så godt å endelig kunne bruke penger i steden for å tenke "nei, jeg kan ikke bruke penger fordi jeg må spare" I tillegg får jeg shoppet, noe jeg ikke har gjort på lenge. Det å reise med ei veninne blir også kjempemorro!  (sist jeg var på utenlandsferie med ei veninne var i Tyrkia for 2,5 år siden).

Rundt denne tiden her tror jeg at vi kommer til å reise, men det blir ikke klart før onsdag den uka vi reiser. Da blir det også levering av kofferter (jeg og Siv-Eline) så må begynne å pakke allerede tirsdagen den uka, og jeg elsker å pakke :D

-GLEDER MEG-

12.02.2010 kl.14:06 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

02.02.2010
kl.21:18
Vet dere noe om hvor lang tid passet må være gyldig etter hjemkomst?

Passet mitt går ut 5 måneder etter at jeg kommer hjem igjen fra London. I London boka mi sto det at det måtte være gyldig 6 måneder etter hjemkomst. Men det er jo rart siden mange av de europeiske landene krever at passet er gyldig i 3 månender ettter hjemkomst. Håper noen der ute har svar!

Fint om dere evt. har en link.

02.02.2010 kl.21:18 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

31.01.2010
kl.20:46
Idag har jeg stått på twin tip :) morsomt. Ellers har jeg vært på dataen. Prøver å finne ut ulike ting om London (som alltid..) og har noen spørsmål ang. London..

1. ) Hva ligger klesprisene der ? (trenger ikke å være merke)
2.) Hvor mye koster DC klær der?
3.) Trenger man adapter der?
4.) hvordan er været der nå?  (surt/kaldt/varmt/sol/lav temperatur...osv)

Håper på svar!

HMV skal jeg selvsagt innom! :D

31.01.2010 kl.20:46 i Reise   4 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

30.01.2010
kl.23:03
Jeg har vært i syden 5 ganger:

2 x Bulgaria (Albena, Sunny Beach)
1 x Spania (Alcudia/Mallorca)
1 x Tyrkia (Kemer)
1 x Hellas  (Skiathos)

Så nå vil jeg vurdere ut i fra ulike ting hvilke land som er best!

Shopping: Tyrkia og Bulgaria!
Dyrest: Spania
Finest: Mallorca, Bulgaria og Tyrkia.
Dårligste shoppingmuligheter: HELLAS..-.-
Fineste strand/badested: Mallorca, men Lalaria(Hellas) var helt nydelig.
Beste vanntempratur: Tyrkia!
Lengste opphold: Bulgaria, 8 dager
Lengste flytur: Hellas.. måtte mellomlande, fordi det var REGN på rullebana. I tillegg måtte vi vente 1 time før flyet gikk på Gardermoen.
Dårligste vær: Hellas
Beste vær: Tyrkia (40 om dagen, 30 om kvellen)
Fineste hotell: Tyrkia og Bulgaria
Fineste ferie: Alle. selv om jeg ble skuffet over været i Hellas.

BULGARIA!

Tyrkia! Kjempefint hotell og topp temperatur!

Hotellet vårt i Mallorca!                                         Hotellet til noen venner av oss!

Lalaria(Hellas), helt nydelig!                                Måtte jo ta bilde av vannet også!

Har du vært på noen av disse stedene?
Hva syns dere?

PS: jeg har mange bilder som jeg kunne lagt ut, men får se litt senere. Kommer kanskje en vurdering etter jeg har vært i London også! :)

30.01.2010 kl.23:03 i Reise   7 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

29.01.2010
kl.09:46

JEG VIL!

29.01.2010 kl.09:46 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

29.01.2010
kl.08:36
I går fikk jeg brosjyrer fra EF, en språkreisekatalog og en språkskolekatalog. Jeg tok dem med på skolen idag for å vise dem til Charlotte, siden vi hadde snakket om språkreise for noen dager siden.  Vi har snakket om dette nå, og har bestemt oss for å prøve å spare opp nok penger til å dra neste sommer!  Vi vil være borte i 4 uker, og vi reiser på språkskole, siden det er  billigere (Språkreise til Los Angeles: 27. 000kr  Språkskole: 17. 720 kr) JEG HAR SÅ LYST!

Tenk da! Tilbringe halve sommeren på Hawaii! Det er som en drøm! Beste er at jeg får lov også! (må selvsagt tjene nok penger i sommer) men ååååå! Det er så fint der, og jeg har drømt om Hawaii siden barneskolen, og vi kan faktisk reise neste år! HÅPER DET GÅR, FOR DETTE ER EN MULIGHET SOM VI BARE KAN OPPLEVE ÈN GANG I LIVET!

Om vi drar blir det skole, chill, bading, sol, SHOPPING og mye mer!

HELT NYDELIG!

Har du vært på språkreise/skole før?
Har du vært på Hawaii før?

29.01.2010 kl.08:36 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

28.01.2010
kl.20:46

-GLEDER MEG-

28.01.2010 kl.20:46 i Reise   4 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

26.01.2010
kl.22:31
Om en måned sitter vi på flyet til London! Jeg gleder meg så utrolig mye! Skulle ønske det var nå vi skulle reise! Jeg har også en tendens til å planlegge UTROLIG MYE før vi reiser, og avtaler ting, noe som vi egentlig kan avtale 1 uke før, men sånn har jeg alltid vært. Kan si det at kofferten min skal så og si være nesten helt tom. Skal ikke ha med meg mye, siden jeg kommer til å bruke VELDIG mye penger på klær der. Dataen tar jeg ikke med (mest sannsynlig), fordi den veier noe, og jeg vil ikke risikere at den blir borte/stjålet/ødelagt. Så er jeg jo i London da.

Jeg får ikke nok av å lese om London... Har du vært der, og har skrevet blogginnlegg om det, vær så snill og send meg link.

London by night.                                                                                     Sånn ser det ut når vi lander.

Skal du ut å reise i vinterferien?
Vet du om man må ha adapter i London?

26.01.2010 kl.22:31 i Reise   11 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

25.01.2010
kl.23:00

... AT JEG GLEDER MEG UTROLIG MYE! (1 måned igjen i morgen!)

25.01.2010 kl.23:00 i Reise   4 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

22.01.2010
kl.14:55
I det siste har jeg blitt veldig sånn at jeg ser på andre sine reiseblogger og lignende, tilfelle noen har vært i London, eller skal dit. Så om du har vært i London, link til bloggen din, evt innlegg:)

Så etterhvert fant jeg en blogg med mange London bilder! morsomt. Har også sett på hotellbilder. Marte har også bidratt med å fortelle litt om London. Gleder meg sykt mye og drømmer meg langt bort. 5 uker sitter jeg her, eller kanskje ikke, for ved denne tiden her skal vi reise.

Jeg lurer fortsatt på om jeg skal gidde å ha med meg dataen eller ikke. Om jeg ikke skal det så må jeg ha den på skolen til over vinterferien.

Ulemper:
- Jeg er i London, hva er vits?
- Den veier noe.
- Den må bli igjen på skolen, hele ferien
- Tenk om den blir borte/stjålet?
- Dyrt med internett på privat PC på hotellet

Fordeler:
- Jeg og Siv-Eline kan se på film i bilen
- Om det skjer at vi ikke har noe å gjøre kan vi bare gå på dataen
- PÅ flyplassen kan vi være på nett gratis, tilfelle det skjer at vi ikke har noe å gjøre
- Jeg kan blogge
- Kan legge inn bildene mine på dataen etter hver dag, så har jeg kopi

Hva syns du? burde jeg ta med dataen eller ikke?

22.01.2010 kl.14:55 i Reise   9 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

20.01.2010
kl.21:41
Ehm.. nei. Ikke riktig enda, men 26. februar reiser jeg og Siv-Eline til London! Flybillettene er i boks (fiksa nå nettopp), hotellet er fiksa, billetter til ting vi skal på.... er ikke fiksa.... Det må jeg huske. Det haster vel egentlig ikke enda heller. Håper jeg. Nå kan vi bare lene oss tilbake, og bare vente. Gleder meg sykt mye! Vet heller ikke hvor jeg skal lese mer informasjon om London heller!

Dette er for tiden bakgrunnsbilde mitt på dataen!

Lurer fortsatt hvordan været er i februar/mars, om man kan forvente å se solen og blå himmel, eller om det er skyer, så, noen som vet noe?

20.01.2010 kl.21:41 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

19.01.2010
kl.20:09
Jeg og Siv Eline sitter og snakker om London nå, og jeg teller bare ned for hver dag som går. Gleder meg så mye at det går ikke å sette ord på det! Kan hende jeg skriver litt for ofte om London, men jeg var ikke utenfor Norge i hele fjor, og nyåret "starter" med 8 dager i London! Dessuten har jeg aldri vært på sånn storbyferie før. Litt morsomt det jeg og Siv Eline nettopp har snakket om; begge ELSKER hvit toblerone, og vi har fantasier om at vi bruker ALLE pengene våre på det før vi kommer til London, og hele kofferten blir full med sjokolade! Haha, vært morsomt det, men hadde nok gått lei!

Vi kommer til London om natta, og er nok ikke på hotellet før klokka 1-2. Vi skal også bo sentralt (ved Hyde Park), og det er jo en fordel (syns i allefall jeg!). En ting jeg vet jeg skal kjøpe meg der (om jeg finner) er DC jakke! Ønsker meg det kjempemye, så hvorfor kjøpe det her i Norge når det er billigere der? Andre ting har jeg egentlig ikke planer om, bortsett fra "I <3 London" t-skjorte, og "mind the gap" (som de sier mye på "the tube", som Marte fortalte meg) om jeg finner det da.. Haha :)

Temperaturen har jeg også sett på, og denne uka her er det spådd 7 grader på det varmeste! Så er spent hvordan det blir når vi drar, men tenker det ligger på noe samme... er det forresten noen som har vært der i februar/mars som vet ca hva temperaturen ligger på? Selv er jeg fornøyd med det, siden det ligger rundt den graderen her nå, bare i minus.

Det er igjen 38 dager, og vil helst bare pakke kofferten nå å reise!

Mind the gap.

Buckingham Palace & Victoria Monument.

Noen som har vært der, som vet temperaturen i februar/mars ? :)
Har du selv vært der?
Hva er prisene på DC-klær, og andre klær?

19.01.2010 kl.20:09 i Reise   8 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

13.01.2010
kl.22:32
Jeg måtte bare ta et bilde av Londonboka mi før den forlater meg for å dra til Trondheim en stund. Grete skal låne boka mi, siden hun skal være med (kjæresten til pappa). Jeg har ikke lest alt for å si det sånn, men jeg har lagt merke til diverse ting i allefall, og lest det som falt inn. Gleder meg sykt mye.. og det er igjen "bare" 44 dager...

NAIS :)

Flere som har vært i London som har noen tips til hva vi VIRKELIG bør få med oss? :)

13.01.2010 kl.22:32 i Reise   6 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

12.01.2010
kl.23:48
Idag kjøpte jeg meg bok om London på noe 300 sider (nok lesestoff sa du?) og vil egentlig bare lese ut hele nå. Står egentlig veldig mye, ikke rart heller med tanke med sidetall. Jeg har hoppet over noe også, blant annet London i "fortiden".
Det er igjen 45 dager til jeg reiser og vil bare reise nå! I natt var vel da jeg faktisk skjønte at jeg faktisk skal dit.

GLEDER MEG SÅ SYKT MYE!

så stoort! o.O

Noen som har vært i London før?

12.01.2010 kl.23:48 i Reise   3 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

10.01.2010
kl.21:03
Fra forrige innlegg: mamma sparka opp døra, og villungene kom seg ut fra rommet. Jeg var i telefonen da det skjedde, og kunne ikke annet en å le. Innlegget finner du her.

Til nå har jeg ikke gjort annet en å lese en del om London (vil selvsagt vite en hel del før vi kommer dit, og ikke risikerer å komme tilbake å se et sted "oi.. der var vi ikke". Har lest en del, og skrevet ned noen steder som jeg vil besøke. Har også sett etter bilder. Ellers har jeg chattet, spilt icy tower, og sett etter sydenturer.

Gleder meg!

10.01.2010 kl.21:03 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

06.01.2010
kl.18:32
Vel, ikke riktig enda. I vinterferien, mest sannsynlig fredagskvelden  reiser jeg og Siv Eline. VI SKAL NEMLIG TIL LONDON. Siv og moren hennes har nettopp vært her, og vi har pratet om London og om div. ting angående det. Hun fikk lov, så nå må vi spare penger: for vi skal på shopping! selvsagt skal vi gjøre andre til der også, som sightseeing, museum osv. Det kommer uansett til å bli kjempegøy!

Jobben min nå er å gjøre alt klart til bestilling, så bestiller vi!

LONDON HERE WE COME!

Gleder meg utrolig mye!

Skal du utenlands/ferie i vinterferien?

06.01.2010 kl.18:32 i Reise   3 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

05.01.2010
kl.23:41
Nei, det blir det ikke, jeg har kommet langt med headeren men jeg må ordne "sideveggene" mine og sånn også. Grunnen til at jeg ikke har fått fiksa designet er fordi jeg har sett på Grey's og Medium til nå, og skal straks legge meg.

I morgen blir jeg og Siv Eline henta av moren hennes etter at jeg er ferdig på skolen. Vi reiser deretter til pappa, og da blir det klart om Siv Eline skal bli med til London eller ikke. Håper virkelig hun får lov!! Det blir så morro om hun får lov! Da skal vi shoppe, sightseeing, ta massevis av bilder og ikke minst: HA DET GØY!

Kryss fingrene folkens, for at jeg og Siv Eline kan oppleve dette sammen!

05.01.2010 kl.23:41 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

02.01.2010
kl.16:53
Onsdag skal Siv-Eline bli med meg hjem etter skolen. Moren hennes skal være med også, så de får pratet om London-turen (Charlotte kunne dessverre ikke:() Så vi får krysse fingrene for at Siv får lov til å bli med over!
Gleder meg utrolig mye, og føler at nå er det skjerpings med å bruke penger! (tenker veldig på i kantina osv da)
Nå skal alt gå til sparing, for vi skal shoppe for alle penga i London! Vi skal være borte en uke, og vet ikke om vi reiser 26. eller 27. februar. Reiser vi 26. reiser vi ikke før halv 11, men om vi reiser lørdag så blir det tidlig om morgenen.

Gleder meg!

House of Parliament                                        London Bridge.

Westminster Abbey                                       Park med London Eye i bakgrunnen

Buckingham Palace                                     London Eye,  Big Ben

Krysser fingrene for at Siv-Eline får lov!

02.01.2010 kl.16:53 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

13.12.2009
kl.12:30
Ja, det skulle jeg, men siden vi skulle møte en venn av pappa; som nå befinner seg i Valdres drøyer vi med å reise til oslo med en time (halvtime nå), så da sitter jeg på rommet mitt (som bør ryddes) og skriver blogg. Har litt lyst på å se en episode av Heroes eller noe siden det ikke er så mye å gjøre på dataen så "tidlig" på morgenen.

Tror jeg kommer til å sove i bilen; jeg fikk sove klokka 6. og våkna 09.45 (men sov til halv 11... (a))

Nå skal jeg rydde og høre på Dead By April!
________________________________________
-Bloggest!

13.12.2009 kl.12:30 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

08.12.2009
kl.22:42
legge meg for 1 time siden, men nå har jeg sett på London hotell osv driiiiit lenge. LONDON 26 FEBRUAR!! jeg er drit trøtt, jeg så på film for noen timer siden og; holdt på å sovna midt under selve "høydepunktet". morsomt.  Nå skal jeg bare si natta til friendsa og legge meg, i morgen er min siste dag som 15 åring, og vi skal til gjøvik på vitensenteret.

Charlotte drev å nynna på denne idag... Fått den på hjernen.

-Bloggest

08.12.2009 kl.22:42 i Reise   3 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

15.11.2009
kl.21:41
Vi har enda ikke bestilt London turen, og det er flaks også. Da jeg så på skoleruta fredag viste det seg at vinterferien var 1.mars til 5. mars. Jeg hadde sett på turer 22. - 26. februar, altså uka etter. Tenk om vi hadde bestilt turen for noen uker siden og jeg hadde funnet ut dette nå? Orker ikke å tenke på alt styret vi måtte ordnet da, med tanke på flybytting, hotell osv.  HELL I UHELL.

Nå har jeg kommet hjem igjen, og skal ikke til pappa (helg) før 13. Desember helga da jeg skal på In Flames konserten.
Nå skal jeg bare sitte her til jeg skal legge meg :)

15.11.2009 kl.21:41 i Reise   Én kommentar    Permalenke   Tips en venn

26.10.2009
kl.19:50
Jeg kan bare ikke slutte å tenke på London. Som Joey sier: LONDON BABY!  Sitter og ser på bilder fra der nå. Gleder meg utrolig mye, men kan fortsatt ikke skjønne at det er sant at JEG skal til London! Den følelsen kommer sikkert ikke før vi har landa. omg. JEG GLEDER MEG.

saintjamespark

palaceofwestminster

-TÅLLÅST.

26.10.2009 kl.19:50 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

25.10.2009
kl.16:05
Ja, nå har Charlotte fått lov, nå gjenstår det bare å bestille så blir det London! Jeg begynte å skjønne det da det ble en haug me  "jaja aaj ja aj jajajan aja aja " at hun fikk lov! Forresten: det er i vinterferien!Så nå har vi spamma nettby, facebook og MSN, og mer bli det fremover! Er så utrolig glad at late meg har lyst til å hoppe rundt om i rommet av glede :'D Gleder meg utrolig mye!! Gleder meg til vi setter oss på flyet og drar, det skal bli så utrolig morro, og når vi først er der kommer vi til å være helt hypre, bruke opp drit mye penger, ta kjempemange bilder (ah, fint om vi skal redigere bilder på skolen:D) og det skal bli så gøy, gleder meg til å reise til en storby! Det føles uvirkelig, men det er ikke det! For noen uker siden så kom jeg bare på den tanken at  vi kan jo dra dit om det OK og sånt.. og nå sitter vi her og har fått bekreftet det! har et ord å si og det er: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Setter inn noen bilder også, og drømmer meg 4måneder frem i tid<3
53london1      bfilondonimax2
:D                                                    Kinooooo
kodeutstillesilondon   london
NAAAAIS.
londoneye    londonfakta
 hit skal viii
londonunderground   lsienglandlondonpicadillycircus600450
sånn må vi bare kjøre. hahaha :D

london3
NAAAAAIS :DDDDD

Så. blir vel en del blogging ang. London fremover, men skal jo skrive om min hverdag også.

tållåst:D

25.10.2009 kl.16:05 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

22.10.2009
kl.10:38
Hei! I går fikk jeg høre av pappa at vi kan til London i vinterferien, så jeg hivde i meg maten og sprang opp trappa til rommet for å si det til Charlotte! Så igår lette jeg etter hotell osv i London (Jeg har blitt reisespesialist igjen!). Vi skal ha hotell i nærigheten av London Eye osv. Det skal bli så utrolig morsomt å dra til London, Jeg har aldri vært der før, men Marte og Charlotte har vært der før, Marte var der senest i høstferien, så hun gir meg tips og sånn^^ Takk:)  Men gleder meg mest til turen er bestilt, og vi vet hvor vi skal osv, da er det bare å søke opp bilder fra  hotellet og nærområdet + vi må få avbekrefta av moren til Charlotte at hun kan bli med, men sånn som Charlotte sier det så skal hun uansett hva moren hennes sier. Da vi først er i London har jeg utrolig lyst til å dra til Notting Hill, siden jeg elsker den filmen. Vi kommer til å shoppe til føttene våre ryker, vi kommer til å ta en haug med bilder, vi kommer til å le, vi kommer til å ha det så UTROLIG morro!  Gleder meg utrolig mye til vi går inn på Gardermoen og tenker "Nå er vi virkelig på tur til London!"   JEG GLEDER MEEEG !<3

Stikk en tur innom Charlotte's blogg også:
www.charlottebb.blogg.no :)

towerbridgelondontwilightnovember2006
LONDON BRIDGE.

Ellers nå sitter vi i kantina, vi har fritimer i 2 timer fordi mattelæreren vår ikke er her. Så vi sitter og spiller, hører på musikk, skriver blogg, chatter.. ja... :)

Før i dag greide jeg å gjøre noe veldig smart. Vi skulle opp til "studie" bygget for å ha engelsk. Så jeg hadde dataen i hendene mine, så skulle jeg gå opp trappa. Jeg greide å falle, med dataen. Gjett om læreren som sto oppi trappa ble sur! Han sto og bablet om at dataen kunne bli ødlagt osv. Jeg måtte jo egentlig bare le da, men tok dataen raskt i sekken...

Har noen vært i London før som har noe å anbefale?

22.10.2009 kl.10:38 i Reise   3 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

02.10.2009
kl.19:44
Ja, som overskriften sier vil jeg til London. Ei veninne av meg er der nå, og det er vel noe av grunnen til at jeg tenker på det nå. Har vel alltid hatt lyst til å dra dit men. Uansett: Siden det ikke ble syden tur i høstferien, har jeg og Charlotte pratet om at vi kan spørre en av foreldrene våre om vi kan dra, siden hun også har veldig lyst på å dra. Jeg skal spørre pappa om litt om vi kan, OG DET HÅPER JEG.

Det er nå igjen 10 dager til jeg skal på Green Day! gjett om jeg gleder meg! angående konserter tror jeg at jeg skal på "taste of Chaos" 13. desember også (3 dager etter bursdagen min!) In Flames, Killswitch Engage og Dead By April er noen av de som skal spille da (:

Nå skal jeg se på film og høre om vi kan dra til London. Kryss fingrene for meg!

Kanskje jeg blogger senere i kveld.

Noen som har vært i London før?

02.10.2009 kl.19:44 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

28.07.2009
kl.00:50
Idag har jeg vært med broren min en del. Noe av tingene vi har gjort er å sett på film (Harry Potter og Mysteriekammeret) og rydda musikkfilmrommet (: Noe som endte opp med at vi spilte litt trommer (etter vi var ferdige da) Er gøy det...

Jeg aner ikke hva jeg skal skrive om, det har jo skjedd en del siden jeg skreiv her sist, og skrivinga mi blir dårligere og dårligere. Gleder meg faktisk til skolen begynner. hvertfall litt (:  Media =D

Hvorfor jeg har den overskriften jeg har er jo pga av en grunn, eller 2 grunner... den ene grunnen er fordi jeg er DRITTLEI regn! så på værmeldinga for Tyrkia på yr... STOR SOL og 30-36 GRADER. Herlig!!!! den andre grunnen er fordi jeg har lyst på til syden... Selv om svineinfluensan pågår driter jeg i det, bare jeg får komme meg bort. (jeg har vært i utlandet hvert år siden en eller annen gang, og nå skal jeg bare være i Norge i hele år...) Jeg legger ved noen bilder også av ulike steder jeg vil reise til, men husk det, det kommer til å bli en del...

Musikk som jeg har dilla på nå er:

Blind Guardian - Valhalla
HammerFall - Last Man Standing
HammerFall - Blood Bound
HammerFall - Natural High
Avenged Sevenfold - A Little Piece of Heaven
Cinderella - Don't Know what you got ('till it's gone)
Cinderella - The Last Mile
Cinderella - Coming Home
Cinderella - Shelter Me
Cinderella - Gypsy road
Sonata Arctica - Broken
Sonata Arctica - Don't Say a Word
...og Aqua med "back to the 80's".

Vurderer også ny header, får se om jeg lager en ny en...

mvc015e
Hawaii:D
11malaysiabestbeaches
Malaysia<3
1111thailand
Thailand:)
11maldivene
Maldivene... alltid vært en drøm:)
11maldivenestrand270727y
Maldivene igjen:)
11photolgsydney
Sydney!
laa
LA<3

skyline1
NY!<3
Åbo :)  (1 år siden snart...)

Stockholm..  snart 1 år siden :)      (tordenvær;))

Lalaria<3    Dette er virkelig savn!!!!!   (Hellas, høstferien 2008)

Men da skal jeg høre mer på musikk, se på bilder og surfe på nettet, på de fine bølgene :)

-Snakkes ;)

28.07.2009 kl.00:50 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

24.06.2009
kl.23:06
Ja, jeg skriver igjen!

Idag følte jeg at jeg MÅTTE skrive. Jeg driver nå å leser en jorda rundt blogg, noe som gjør så jeg vil dra nå med en gang.
Jeg har lenge tenkt på en reiserute lignende som denne:

Oslo-Sør Afrika (så rundreise til Namibia, Zambia, Botswana & zimbabwe evt, en som går til Kenya, men den er noe dyrere)- Thailand-Malaysia-Singapore-Australia-New Zealand-Fiji-Samoa(?)-Påskeøya (Chile)-USA.

Men nå som jeg leser en annen blogg tenker jeg "Herregud, det er jo så mange land og ruter man kan velge i, så hvorfor ta den klassiske da?

Noen land jeg gjerne ville puttet på lista mi er Russland, Mongolia (altså den  transsibirske jernbane) Men har også pratet ved ei som har veldig lyst på å være med, så nå er lista vår sånn:

Norge- England-Sør Afrika-Namibia-Botswana-Zambia-Zimbabwe-Sør Afrika igjen-Russland-Mongolia-Kina-India-Thailand-Malaysia-Fillipinene-Singapore-Australia-New Zealand-Fiji-Samoa-Hawaii(USA)-Påskeøya(Chile)-Panama-Costa Rica-Nicaragua-Honduras-(El Salvador)-Guatamala-Belize-Mexico-USA-Canada-Spania-Norge.

Det er veldig mange!!!!!:O:O Men :D vi skal få til dessuten de landene som er i karibbean tenkte jeg (a) at vi skulle kjøre med buss/bi/taxi/båt for fly er ingen vits ;)

JEG VIL REISE NÅÅÅ!

24.06.2009 kl.23:06 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

26.04.2009
kl.22:40
Ja, som overskriften sier, har vi idag mange muligheter. Utvekslingsstudent, gå på College, friår, jobbe i Disneyland, backpacking... You name it. Jeg aner fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, men jeg vil på jorda rundt reise! haha XD  Ellers idag har jeg raket. siste rest i år:D

Jeg var også på besøk hos tante, fillonkelen min og søskenbarnet mitt. hihi^^. Jeg har også blitt forkjøla, men hoster ikke, men er tett...-.- oh yeah.... Egentlig har jeg ikke mer å si;D jo! jeg har pakket opp mange ting som skal inn på ny rommet mitt, fått opp bøkene mine og bokhylla osv. I morgen skal Linn bli med meg hjem:D  hiih^^

Egentlig kunne jeg skrevet mer om valgene vi kan ta.. men nå skal jeg legge meg + høre på musikk (for det har jeg i hvert fall ikke gjort i dag;))

Natta=)

26.04.2009 kl.22:40 i Reise   Ingen kommentarer    Permalenke   Tips en venn

26.10.2008
kl.21:48
Evigheter siden jeg har skrevet, jeg har rett og slett ikke "hatt" tid...

Siden sist jeg skrev har jeg vært i Finland & Hellas :D

Finland:

Dette ble en laaang bil tur..  vi kjørte bil onsdag og torsdag,  det var en amerikaner  som var med :D   fikk testa engelsken min der..  haha jeg er flinkere enn det jeg tror ^^ Finland er veldig likt Norge.. men jeg ble helt forelska i Åbo... En fantastisk by!  tok mange bilder... tror det ble rundt 200... vi kjørte bil begge veier med en Datsun 200L :P
forresten: det var Japan treff vi var på (biltreff)  Onsdag - Mandag i August.. ellers ble det mye å se på biler..  jeg må si jeg likte den rosa bilen.. skal se om jeg får inn bilde ;)

Hellas:
Vi bestilte reise 4 dager før vi reiste, noe jeg liker!
Skiathos var helt fantastisk!   vi var rundt hele øya, leide scooter og mye annet. det var tordenvær 2 dager...
Noe jeg savner med Skiathos er Lalaria: Skal få med bilde :D

Og skolearbeidet går bra selv om jeg må skjerpe meg med leksene ;)

Nok for i dag...

Take care:D

Ps: det gikk ikke ann med bilder,... noe galt her...

26.10.2008 kl.21:48 i Reise   2 kommentarer    Permalenke   Tips en venn

Velkommen til min blogg! Tusen takk for at du valgte å stikke innom her, det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen et spor før du drar igjen. Legg meg gjerne til som venn på blogg.no.