20.08.2012
kl.13:18

Klokka var 9, og min forferdelige alarmlyd ringte. Jeg sto opp og gikk på balkongen og kjente varmen slå mot meg i det sekundet jeg åpnet balkongdøra. For en herlig følelse av å ENDELIG være her! Jeg dusjet og ordnet meg før jeg fikk opp de andre. Vi gikk ned å spiste frokost som bestod av en tallerken med egg, skinke, salami, ost (som ikke var god), tomat, agurk, syltetøy og noe til som jeg ikke husker. Vi bestemte at vi skulle ta tyrkisk bad før vi startet solingen. Vi fikk hotellet til å fikse det for oss og vi fikk det for bare 50 lire (mellom 150-200kr).

Det var ulike ting vi skulle gjennom og det hele startet med et aldri så lite opphold i en veldig varm sauna. Dette ble nesten uutholdelig fordi det var så varmt! Etterpå ble vi ledet til et boblebad (vi kunne tilbringt hele dagen der) etterfulgt av to rom med damp + menthol (skal si det hjalp mot den tette nesa). Det var da vi var ferdige her vi skulle gjøre det vi alle hadde sett frem til: Nemlig skummassasje. Det var et "bord" som var rundt og en diameter på ca 5 meter. Alle steder lå det folk som ble skrubbet og ble skummet inn. Først fjernet han dødhuden min før han helte en pose (ja, EN POSE) med skum over meg. Da han var ferdig snurret han meg rundt et par ganger før Jeg gikk og dusjet før jeg gikk på rommet til de andre. Her fikk vi te mens vi satt og ventet på oljemassasje. Det ble fort min tur og det var kjempegodt! Det var da jeg også kjente for fullt at jeg hadde betennelse i skuldra- noe som ikke var en fornøyelse, var plaget med det så og si hele turen (bare glad jeg pakket ned ibux gele som er betennelsenedsettende!). Jeg fikk til slutt ansiktsmaske som luktet kjempegodt! Jeg anbefaler ALLE å ta tyrkisk bad! Så billig og så godt! Dessuten fjerner du all dødhud noe som gjør at du får en finere brunfarge og den vil vare lenger - du blir heller ikke så fort brent.

Når vi var ferdige fant vi ut at vi skulle gå til stranda en tur. Jeg ble egentlig skuffet over stranda siden det var grovkornet strand, men vannet var herlig! Vi fant senere en restaurant som lå ved stranda som vi spiste lunsj på. Her fikk jeg også mitt første møte med drinker, og med happy hour kan jeg si det ble en mer en planlagt.

Da kvelden inntraff tenkte vi at vi skulle sjekke ut sentrum. Her syns vi tyrkerne ble litt for innpåtrengenes, men vi fikk kjøpt noe! og ikke minst fant vi starbucks! Det var lys over alt og det var ordentlig gjort - dessuten var det gågater så man var ikke preget av trafikken - noe som var godt! Så ble klokken mye og vi fant ut at vi skulle dra tilbake til hotellet.

Kjempefint vær!

... og godt og varmt !

"man blir jo ikke solbrent av å bare gå fra stranda og tilbake til hotellet" tenkte jeg...

Palmer <3

Masse lys.

VI FANT STARBUCKS!

Min favoritt: Caramel cream <3

>Hvor var du på ferie denne sommeren?

Ida Steinmo

07.09.2012 kl.16:13
ÅÅÅh, Tyrkia <3 Elsker tyrkisk bad, sol, strendene og alt egentlig. Er mer glad i Side enn Alanya, da det er et mindre sted. Tyrkerne er gode på å mase, ja. Heldigvis ble det bare mindre og mindre mas for hver dag som gikk der jeg var i sommer (Side), og jeg ble kjent med noen av tyrkerne. Da ble alt mye koseligere! :) Nå drømmer jeg meg bare tilbake!

Velkommen til min blogg! Tusen takk for at du valgte å stikke innom her, det hadde vært hyggelig om du ville legge igjen et spor før du drar igjen. Legg meg gjerne til som venn på blogg.no.